Поступили печальные для кое-кого новости. Вот что сказал Тимофей Герритсон (Tim Gerriston) про ботов:
We never planned to have bots. We never coded to have bots. Single Player was the focus for Rune, and DeathMatch was the MP mode. Adding bots would be a huge thing. I don't see people bitching about the fact that there is no real single player story mode in UT or Quake 3. They blew that off completely. We never intended to be a medieval UT. The design focus was on story telling in a narrative game with big weapons. Saying we know jack about marketing is pretty flippant, as LOTS of games focus on single player play. Alice has no MP mode and they did pretty damned well and NOLF's MP mode is not even worth mentioning, and yet people love that game. We just simply didn't intend Rune to be the next MP thing on a level of Quake 3 or UT. The fact that it does so well with it's MP is actually quite nice to see, as it wasn't our intention to compete in that market.
В двух словах: вставлять ботов, оказывается, никто и не планировал. Странно, а я так понял, что только рассказывали о том, что очень трудно научить их грамотно плавать и подтягиваться на руках (научить отжиматься, похоже, просто). Оказалось — ботов не будет. В Руне делали только сингл, в multyplayer'e — только дэсматч. Дескать, никто не собирался делать "UT про средневековье".
Вот так. Вообще как-то это даже непонятно. Ну ведь есть противники в сингле? Почему не приделать для плоских арен, на которых не на чем подтягиваться и негде нырять простых, незатейливых ботов? Хотя бы с одним оружием?
Короче, опрокинули.